Jeżeli chodzi o różnego rodzaju krajobrazy, które tworzę, to są one zwykle spontaniczne.
Zobaczę jakieś zdjęcie i widzę, co mogłaby z niego zrobić.
Tak też było i w tym przypadku.
Zobaczyłam zdjęcie cieków wodnych z przepalonym niebem, mdłe, nic szczególnego.
Most of my landscapes I created spontaneously.
When I see picture I must do with it something.
The same was this picture - nothing special, low contrast, no details on sky.
Most of my landscapes I created spontaneously.
When I see picture I must do with it something.
The same was this picture - nothing special, low contrast, no details on sky.
Pomyślałam aby dodać w tle większe góry, niebo z ilością chmur pozwalającą poczuć tę chwilę, którą sobie wyobraziłam.
Za pomocą Krzywych zmieniłam kontrast.
I changed Contrast with Curves.
Następnie ze zdjęcie z górami, które wybrałam na dalszy plan, wycięłam niebo.
Zdjęcie dopasowałam do rozmiaru całej pracy i za pomocą maski dopasowałam trawę - tak na razie odstaje ona kolorystycznie.
From another picture with mountains I cut out sky and with Layer Mask match landscape.
Print Screen's down below.
Kolejnym krokiem było dopasowanie zdjęcia nieba i ponowne użycie maski w celu usunięcia niechcianych fragmentów.
Next step - match the new sky with Layer Mask.
Potem wybrałam Barwę i Nasycenie,
z panelu wybrałam żółte tony - jak na zrzucie i za pomocą Maski dopasowałam kolor
w odpowiednich miejscach.
Hue and Saturation - yellows - like on print screen and match with Layer Mask.
Kolejny krok to znów Krzywe i dopasowania za pomocą Maski.
Curves - setting on print screen and layer mask - match the visible.
Teraz czas na ponowne użycie Barwy i Nasycenia w trybie mieszania Kolor i kryciu 54%.
The second time with Hue and Saturation - settings on print screen, blend mode Color,
opacity 54%.
The second time with Hue and Saturation - settings on print screen, blend mode Color,
opacity 54%.
Kolejna zabawa kolorem miękkim pędzlem o kryciu około 60% pomalowałam część krajobrazu w odcieniach żółtego. Następnie zmieniłam tryb mieszania na Nakładkę
i zmniejszyłam krycie do 57%.
Play with color. Soft brush with opacity about 60% paint in yellow grass like on print screen, blend mode Overlay, opacity 57%.
Teraz czas na Balans Kolorów. Cienie, półtony i podświetlenia ustawiłam zgodnie
ze zrzutem. Następnie tryb mieszania zmieniłam na Kolor i zmniejszyłam
krycie warstwy do 45%.
Color Balance - setting on print screen. Blend mode on Color, opacity 45%.
Color Balance - setting on print screen. Blend mode on Color, opacity 45%.
Kolejny krok to Mapa Gradientu (Gradient Czarno - Pomarańczowy), tryb mieszania Jasność i zmniejszenie krycia na 18%. Następnie powielamy warstwę z Mapą Gradientu, ustawiamy Łagodne Światło i wybieramy krycie na 9%.
Gradient Map - blend mode Luminosity, opacity about 18%. Duplicate it, blend mode
Soft Light, opacity 9%.
Teraz przyszedł czas na wzmacnianie kontrastu wody, odbić etc.
Można to zrobić w bardzo prosty sposób.
Białym kolorem zamalować to co chcemy rozjaśnić - tutaj nasze "cieki wodne"
- zmienić tryb mieszania warstwy na Nakładkę i zmniejszyć krycie do 25%.
Paint with white color on water, blend mode Overlay, opacity 25%.
Tym samym sposobem zajmiemy się krawędziami gruntu nad wodą. Biały kolor, zmiana trybu mieszania na Nakładkę i krycie 16%.
The same method here - white color on soft brush, blend mode Overlay,
opacity 16%.
Z kolei teraz przyciemnimy krawędzie naszego krajobrazu - coś na kształt pół winiety,
za pomocą czarnego koloru, tryb mieszania Łagodne Światło,
krycie warstwy na poziomie 21%.
Paint something like a half vignette with black soft brush. Blend mode Soft Light, opacity 21%.
Góra, w centrum kadru trochę "świeci", więc podobnym sposobem trochę ją wyciszymy. Weźmiemy czarny kolor zamalujemy ją, następnie zmieniamy sposób mieszania
na Łagodne Światło, a krycie zmniejszamy do 23%.
Mountain in center is too bright - the same method like before. Black soft brush, paint it,
blend mode Soft Light, opacity 23%.
Teraz zmienimy trochę nasycenie kolorów wód gruntowych, zrobimy je bardziej niebieskie, czyli znów wybranym przez nas kolorem niebieskim malujemy na wodzie :) Potem Łagodne Światło i krycie 59%.
Change the saturation of water. They must be more blue. Blue soft brush and paint the water.
Soft Light, opacity 59%.
Wypełniamy obraz kolorem zbliżonym do turkusowego, zmieniamy tryb mieszania
na Łagodne Światło i zmniejszamy krycie do 30%.
na Łagodne Światło i zmniejszamy krycie do 30%.
Fill new layer with the same color like on print screen, blend mode Soft Light, opacity 30%
Teraz za pomocą Czarno - Białej warstwy i zmodyfikowanej Podczerwieni - jak na zrzucie - zmieniamy nasycenie. Tryb mieszania zostaje Zwykły, ale zmniejszamy krycie na 16%.
Black and White filter, infrared setting on print screen, opacity 16%.
Teraz znów w ruch idą Krzywe i Maski oraz zmiany krycia :)
Tak jak na zrzutach.
Settings on Curves, Layer Masks and opacity like on print screen.
Teraz do gry wracają kontrasty. Czyli znów w ruch idzie pędzel i kolor biały.
Malujemy środek pracy, zmieniamy tryb mieszania na Nakładkę i zmniejszamy
krycie do 74%.
Paint like on down below picture with white soft brush, blend mode Overlay, opacity 74%.
Drobna kosmetyka światła po prawej stronie, malujemy linię miękkim pędzlem,
zmieniamy tryb mieszania na Nakładkę i zmniejszamy krycie na 55%.
Paint line like on picture with white soft brush, Overlay, opacity 55%.
Kolejny zabieg kolorystyczny - Barwa i Nasycenie - ustawienia zgodnie ze zrzutami.
Tryb mieszania zostaje Zwykły, ale zmniejszamy krycie do 29%.
Hue and Saturation like down below, opacity 29%.
Po raz kolejny wracamy do Krzywych i tryb mieszania zostawiamy Zwykły,
a krycie zmniejszamy do 30%.
Curves - settings on print screen, opacity 30%.
Wybieramy Kolor Selektywny - Niebieskie i ustawienia jak na zrzucie.
Modification on Selective Color on Blue - print screen.
Modification on Selective Color on Blue - print screen.
Filtr fotograficzny - Ciepły (85) gęstość 67%. Tryb mieszania Ciemniej - krycie 25%.
Photographic filter - settings on print screen.
Warm (85) density 67%.
Blend mode Darker - opacity 25%.
Photographic filter - settings on print screen.
Warm (85) density 67%.
Blend mode Darker - opacity 25%.
Ostatni szlif oświetleniowy - biały kolorem malujemy pas po lewej stronie,
tryb mieszania Nakładka, krycie 18%.
Paint on left white soft line, blend mode Overlay, opacity 18%.
Teraz możemy zobaczyć obraz przed i po naszej ingerencji.
Before and After.
Speed Art.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz