A view... czyli jak podrasować krajobraz?




Jeżeli chodzi o różnego rodzaju krajobrazy, które tworzę, to są one zwykle spontaniczne.
Zobaczę jakieś zdjęcie i widzę, co mogłaby z niego zrobić.
Tak też było i w tym przypadku. 
Zobaczyłam zdjęcie cieków wodnych z przepalonym niebem, mdłe, nic szczególnego.

Most of my landscapes I created spontaneously
When I see picture I must do with it something. 
The same was this picture - nothing special, low contrast, no details on sky. 

Pomyślałam aby dodać w tle większe góry, niebo z ilością chmur pozwalającą poczuć tę chwilę, którą sobie wyobraziłam.

Za pomocą Krzywych zmieniłam kontrast. 

I changed Contrast with Curves.

Następnie ze zdjęcie z górami, które wybrałam na dalszy plan, wycięłam niebo. 
Zdjęcie dopasowałam do rozmiaru całej pracy i za pomocą maski dopasowałam trawę - tak na razie odstaje ona kolorystycznie. 

From another picture with mountains I cut out sky and with Layer Mask match landscape.
Print Screen's down below. 


Kolejnym krokiem było dopasowanie zdjęcia nieba i ponowne użycie maski w celu usunięcia niechcianych fragmentów.

Next step - match the new sky with Layer Mask.
 




Potem wybrałam Barwę i Nasycenie
z panelu wybrałam żółte tony - jak na zrzucie i za pomocą Maski dopasowałam kolor 
w odpowiednich miejscach.

Hue and Saturation - yellows - like on print screen and match with Layer Mask.
 

Kolejny krok to znów Krzywe i dopasowania za pomocą Maski.

Curves - setting on print screen and layer mask - match the visible.


 Teraz czas na ponowne użycie Barwy i Nasycenia w trybie mieszania Kolor i kryciu 54%.

The second time with Hue and Saturation - settings on print screen, blend mode Color, 
opacity 54%.



Kolejna zabawa kolorem miękkim pędzlem o kryciu około 60% pomalowałam część krajobrazu w odcieniach żółtego. Następnie zmieniłam tryb mieszania na Nakładkę 
i zmniejszyłam krycie do 57%.

Play with color. Soft brush with opacity about 60% paint in yellow grass like on  print screen, blend mode Overlay, opacity 57%.


Teraz czas na Balans Kolorów. Cienie, półtony i podświetlenia ustawiłam zgodnie 
ze zrzutem. Następnie tryb mieszania zmieniłam na Kolor i zmniejszyłam 
krycie warstwy do 45%.

Color Balance - setting on print screen. Blend mode on Color, opacity 45%.



Kolejny krok to Mapa Gradientu (Gradient Czarno - Pomarańczowy), tryb mieszania Jasność i zmniejszenie krycia na 18%. Następnie powielamy warstwę z Mapą Gradientu, ustawiamy Łagodne Światło i wybieramy krycie na 9%.

Gradient Map - blend mode Luminosity, opacity about 18%. Duplicate it, blend mode 
Soft Light, opacity 9%.




Teraz przyszedł czas na wzmacnianie kontrastu wody, odbić etc. 
Można to zrobić w bardzo prosty sposób. 
Białym kolorem zamalować to co chcemy rozjaśnić - tutaj nasze "cieki wodne" 
- zmienić tryb mieszania warstwy na Nakładkę i zmniejszyć krycie do 25%.

Paint with white color on water, blend mode Overlay, opacity 25%.


Tym samym sposobem zajmiemy się krawędziami gruntu nad wodą. Biały kolor, zmiana trybu mieszania na Nakładkę i krycie 16%.

The same method here - white color on soft brush, blend mode Overlay, 
opacity 16%.


Z kolei teraz przyciemnimy krawędzie naszego krajobrazu - coś na kształt pół winiety, 
za pomocą czarnego koloru, tryb mieszania Łagodne Światło
krycie warstwy na poziomie 21%.

Paint something like a half vignette with black soft brush. Blend mode Soft Light, opacity 21%.



Góra, w centrum kadru trochę "świeci", więc podobnym sposobem trochę ją wyciszymy. Weźmiemy czarny kolor zamalujemy ją, następnie zmieniamy sposób mieszania 
na Łagodne Światło, a krycie zmniejszamy do 23%. 

Mountain in center is too bright - the same method like before. Black soft brush, paint it, 
blend mode Soft Light, opacity 23%.
 





Teraz zmienimy trochę nasycenie kolorów wód gruntowych, zrobimy je bardziej niebieskie, czyli znów wybranym przez nas kolorem niebieskim malujemy na wodzie :) Potem Łagodne Światło i krycie 59%.

Change the saturation of water. They must be more blue. Blue soft brush and paint the water.
Soft Light, opacity 59%.


Wypełniamy obraz kolorem zbliżonym do turkusowego, zmieniamy tryb mieszania 
na Łagodne Światło i zmniejszamy krycie do 30%. 

Fill new layer with the same color like on print screen, blend mode Soft Light, opacity 30%


Teraz za pomocą Czarno - Białej warstwy i zmodyfikowanej Podczerwieni - jak na zrzucie - zmieniamy nasycenie. Tryb mieszania zostaje Zwykły, ale zmniejszamy krycie na 16%.

Black and White filter, infrared setting on print screen, opacity 16%.


Teraz znów w ruch idą Krzywe i Maski oraz zmiany krycia :) 
Tak jak na zrzutach.

Settings on Curves, Layer Masks and opacity like on print screen.


Teraz do gry wracają kontrasty. Czyli znów w ruch idzie pędzel i kolor biały. 
Malujemy środek pracy, zmieniamy tryb mieszania na Nakładkę i zmniejszamy
 krycie do 74%.

Paint like on down below picture with white soft brush, blend mode Overlay, opacity 74%.
 

Drobna kosmetyka światła po prawej stronie, malujemy linię miękkim pędzlem, 
zmieniamy tryb mieszania na Nakładkę i zmniejszamy krycie na 55%.

Paint line like on picture with white soft brush, Overlay, opacity 55%.


Kolejny zabieg kolorystyczny - Barwa i Nasycenie - ustawienia zgodnie ze zrzutami. 
Tryb mieszania zostaje Zwykły, ale zmniejszamy krycie do 29%.

Hue and Saturation like down below, opacity 29%.


Po raz kolejny wracamy do Krzywych i tryb mieszania zostawiamy Zwykły
a krycie zmniejszamy do 30%.

Curves - settings on print screen, opacity 30%.
 

 Wybieramy Kolor Selektywny - Niebieskie i ustawienia jak na zrzucie.

Modification on Selective Color on Blue - print screen.


Filtr fotograficzny - Ciepły (85) gęstość 67%. Tryb mieszania Ciemniej - krycie 25%.

Photographic filter - settings on print screen. 
Warm (85) density 67%. 
Blend mode Darker - opacity 25%.  

 

Ostatni szlif oświetleniowy - biały kolorem malujemy pas po lewej stronie, 
tryb mieszania Nakładka, krycie 18%.

Paint on left white soft line, blend mode Overlay, opacity 18%.



Teraz możemy zobaczyć obraz przed i po naszej ingerencji.

Before and After.


Poniżej przyspieszony filmik z wykonywania tego krajobrazu.

Speed Art.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz