Crater, czyli jak szybko stworzyć nieistniejący krajobraz?

Jeżeli chodzi o "Crater" , który doczekał się publikacji w Photoshop Creative UK

Crater has a feature in Photoshop Creative UK


to zdjęciem wyjściowym było niebo...
pstryknięte telefonem z jadącego samochodu, swoją drogą całą historię ma to zdjęcie... 
Ale nie o tym :)

The first picture is sky - photo by my cell phone took from car.

Potem wybrałam zdjęcie, które w części wypełni dół powstającego obrazu. 
Następnie usunęłam niebo za pomocą Maski.

With Layer Mask match stones on background.



Kolejne zdjęcie, które stanie się fragmentem naszego powstającego krajobrazu naniosłam
na kolejną warstwę do której również zastosowałam Maskę. 


Match the next photo like before with Layer Mask.


Teraz przyszła kolej na rozjaśnienie partii, która byłaby oświetlona jeżeli słońce świeciłoby 
tak jak na naszym powstającym obrazie. Czyli malujemy sobie białym kolorem po partiach, 
które chcemy rozświetlić - oczywiście na nowej warstwie. Potem tryb mieszania zmieniamy 
na Nakładkę i zmniejszamy krycie do 42%.

Paint white soft lines in place where light will be. Blend mode Overlay, opacity 42%.
 

Następnie wybrałam tytułowy krater, wycięłam go z tła i naniosłam na nową warstwę
do której dodałam Maskę, za pomocą której ukryłam niepotrzebne partie.

Next step - choose photo of Crater and match with Layer Mask.
 

Następny krokiem jest dodanie rozświetlenia tam gdzie pojawią się na naszym obrazie ptaki, 
nie będzie to rozświetlenie drastyczne. Malujemy biały pas i tryb mieszania ustawiamy 
na Łagodne Światło i zmniejszamy krycie do 39%.

Paint white line like on print screen. Soft Light, opacity 39%.

  


Przyszedł czas na ptaki. Najlepiej wybrać takie na jednolitym tle - łatwo je wtedy odseparować. Podniosłam kontrast obrazu - odwróciłam kolory (Ctrl+I) - chciałam aby ptaki były białe.
Teraz mamy białe na czarnym tle - możemy je łatwo wyciąć, ale nie ma takiej potrzeby. Wystarczy zmienić tryb mieszania warstwy na Jaśniej i ciemne tło zniknie.
Dodatkowo zmniejszyłam krycie do 58%.

Photo with birds match it like down below. White bird on black background 
- Lighten mode, opacity 58%.



Teraz czas na dodanie kilku świetlnych detali na naszym krajobrazie. Pierwszy z prawej strony, 
jak zwykle biały kolor i malujemy tam gdzie chcemy rozświetlić. Tryb mieszania Nakładka
krycie zmniejszone do 81%

Paint light like on print screen, blend mode Overlay, opacity 81%.

 


Kolejny refleks - tryb mieszania Nakładka, krycie 64%.

Next light reflection - blend mode - Overlay, opacity 64%.



Następne rozjaśnienie - tym razem środkowej części obrazu.
 Tryb mieszania oczywiście Nakładka, krycie 53%.

Paint in white like down below.
Blend mode - off course - Overlay, opacity 53%.


Dla odmiany przyciemnimy partie po lewej stronie obrazu - jakbyśmy blokowali światło. 
Kolor czarny, tryb mieszania Łagodne Światło, krycie 39%.

Paint in black left side of image, Soft light, opacity 39%.



Powielamy warstwę z niebem, przenosimy do góry projektu aby przykryła nasz "Crater".
Za pomocą krzywych przyciemniamy niebo. Następnie tryb mieszania warstwy zmieniamy 
na Ekran i za pomocą maski ukrywamy niepotrzebne światła. 
Tak powstała nam kontynuacja rozbłysku światła.

Layer with sky put on first, keep it dark with curves. Blend mode - 
Screen and match with Layer Mask.



Zabawy z kolorystyką. Wybieramy Barwę i Nasycenie - ustawiamy jak na zrzucie. Następnie tryb mieszania ustawiamy na Łagodne Światło i zmniejszamy krycie do 27%.

Hue and Saturation - settings down below.
Soft Light, opacity 27%.


Kolej na odessanie nasycenia poprzez dodanie warstwy Czarno-Biały. Podczerwień zmodyfikowana jak na zrzucie,  tryb mieszania Łagodne Światło, krycie zmniejszone do 9%.

Black and White layer (infrared) with setting like on print screen.
Soft Light, opacity 9%.



Wybieramy Kolor Selektywny i modyfikujemy jak na zrzucie.

Selective Color  - settings - like a down below.



Ponownie warstwa Czarno-Biały, modyfikacja wartości domyślnych jak na zrzucie, 
następnie tryb mieszania Kolor i zmniejszone krycie do 11%.

The Second time Black and White filter - settings like down below.
Blend mode Color, opacity 11%.


Na tym kroku moglibyśmy zakończyć - jednak ja lubię czasem się pobawić NIK Collection. Połączyłam widoczne warstwy i nadpisałam jaką nową - (Ctrl+Shift+A+E). 
Wybrałam HDR Efex Pro 2.
02 Zrównoważone - ustawienia domyślne. 
Potem tryb mieszania zmieniłam na Pomnóż i zmniejszyłam krycie do 13%.

Play with NIK Collection. Combine visible layers  (Ctrl+Shift+A+E). 
Choose HDR Efex Pro 2 and version 02 with standard settings.
Blend mode Multiply, opacity 13%.





Porównanie zdjęcia nieba i obrazu końcowego.

Before and After.


Filmik z realizacji.
Speed Art.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz