Gdzie szukać inspiracji - filmy.

Inspiracje filmem

Inspiracje czy jak kto woli natchnienie można znaleźć wszędzie - jednego twórcę do procesu twórczego zainspiruje kamień czy drzewo a drugiego czyjś wyraz twarzy.

Dzisiaj o filmach - a dokładniej to starych filmach. 

Filmów oglądam bardzo dużo i od pewnego czasu męcząca jest powtarzalność motywów, intryg, które można rozwiązać w kilka minut  i nie tracić czasu na oglądanie nudnej fabuły. 
Do tego dochodzą dialogi (!) w większości nowych filmów bohaterowie rozmawiają 
na poziomie Mody na Sukces.  
Nie wiem czy my odbiorcy nie potrafimy się na tyle skupić by zrozumieć trudniejszy język, 
czy twórcy mają nas  - mówiąc wprost - za idiotów...

Toteż wróciłam do filmów bardzo starych - które oglądałam jako dziecko. 
Na pierwszy ogień poszedł Alfred Hitchcock

W krótkim czasie obejrzałam PsychozęPtakiOkno na podwórzeM jak Morderstwo
 Zawrót głowy oraz Nieznajomi z pociągu.  

Filmy o różnej fabule, ale wspólnym wątku morderstwa - śmierci. 
Wszystkie łączy niebywały klimat i świetna muzyka - motyw z Zawrotu głowy została nawet wykorzystany przez Lady Gagę w Born this way jako intro. Dodatkowo filmy mają piękne 
kadry i światło - wszystko czego potrzeba 
do pobudzenia wyobraźni. Oglądając Okno na podwórze - w kolorze - miałam wrażenie oglądania obrazów malowanych światłem.

M jak Morderstwo - mężczyzna dowiaduje się, że żona go zdradza i chce się jej pozbyć. 
Układa plan doskonały - ale jak to zwykle bywa - nic nie jest doskonałe. 
Inspirowałam się klimatem i kolorystyką. 
Jest to technika mieszana - referencja pochodzi z PIXABAY.
Galaxy Currioos
M jak Morderstwo



















Ptaki - pewna siebie kobieta poznaje mężczyznę, którego odwiedza w jego rodzinnym domu 
nad zatoką - wszechobecne ptaki zaczynają się dziwnie zachowywać. 
Inspiracją był kostium noszony przez główną aktorkę Tippi Hedren 
oraz jej... spojrzenie.
Moja referencja pochodzi z Depositphotos

Inspiracja PtakiBirds Curioos


Vertigo - Zawrót głowy. 
Były policjant cierpiący na lęk wysokości - który doprowadził do śmierci jego kolegi z pracy - dostaje zlecenie. Ma śledzić żonę pewnego mężczyzny, która podobno została opętana przez swojego przodka... 

Historia to prawdziwy "zawrót głowy". Inspirowałam się przestrzenią - oczywiście mostem Golden Gate, który pojawiaj się w filmie i kolorystyką. Stworzyłam obraz surrealistyczno-abstrakcyjny. 

Moja referencja pochodzi z ADOBE STOCK.

Zawrót głowyVertigo Curioos

















Na razie powstały trzy obrazy. Z czasem pewnie będzie ich więcej. 
Szukanie inspiracji w klimacie, kolorystyce czy mimice postaci może dać ciekawe 
i nieoczekiwane efekty - 
chyba lepsze jak odtwarzanie danej sceny? 

A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz